Despre remorci

Remorcile au o varietate de modele care indeplinesc diverse sarcini fixe desinate anumitor tipuri de marfa si volume de incarcare iar mai jos vom incerca sa conturam si sa descriem cateva dintre aceste tipuri de remorci, precum si partile componente ale acestora focalizandu-ne mai ales pe parametrii de care se tine cont la fabricarea sau alegerea unei remorci. 

Una din formele remorcilor mai frecvent intâlnite este remorca pentru transportul materialelor lungi. Astfel de remorci sunt folosite la transportul trunchiurilor de lemn (rasinoase, etc.) , a traverselor de otel, a tevilor, a şinelor şi a traverselor prefabricate din beton armat pentru cladiri şi poduri, diametrul relativ ingust 

Scema amplasarii materialelor lungi pe o remorca este aratata in figura de mai jos.

Forta de tractiune a autotractorului se transimite la remorca prin masa transportata şi prin sitemul de tractiune telescopic, cu ajutorul caruia ampatamentul se poate schimba in functie de lungimea materialului.

1_400

 

Pentru determinarea lungimilor L1, L2 şi L3 se fac urmatoarele consideratii:

Lungimea L1, adica distanta dintre capetele materialului şi cabina şoferului se stabileşte in aşa fel incât sa fie posibila intoarcerea remorcii la 90o fata de autotractor, in ambele sensuri.

De valoarea distantei L2 depinde inscrierea remorcii in curba, cu cât L2 este mai mare, cu atât este mai mare şi ecartamentul real al autotrenului.

Repartizarea greutatilor incarcaturii asuprea osiilor autotractorului şi remorcii depinde de lungimile L1, L2 şi L3

Pentru calculul lungimilor L2 şi L3 se foloseşte formula

(L1+0,5L2)/(L3+0,5L2) = (C1-M1)/(C2-M2)

  in care:

  • C1 etse capacitatea de incarcare a puntii din spate a autotractorului
  • M1 este masa proprie a partii din spate a autotractorului
  • C2 este capacitatea de incarcare a remorcii
  • M2 este masa proprie a remorcii

Remorci cu o singura osie pentru transportul materialelor lungi.

Aceste remorci sunt utilizate, de obicei, in combinatie cu o placa turnata fixata pe autocamionul tractor, cu o singura osie pentru transportul materialelor lungi (figura de mai jos ).

Remorca consta din grinda rotativa 1 şi şasiul propriu zis care se poate roti fata de şasiul 2, inaltimea grinzii este reglabila pentru ca materialul transportat sa se mentina in pozitie orizontala.

Grinzile rotative au una sau mai multe traverse prevazute cu stalpi veritcali rabatabili legati intre ei cu lanturi. Stalpii au roll de  mentine materialul la gbaritul prevazut.