Șoferii timpurii au fost adesea capabili de a efectua reparații minore , dar pe masura ce automobilele devin mai complicate, aceasta operatiune devine mult mai dificil de realizat cu succes. Unele cluburi automobilistice locale au încercat să sprijine membrii lor prin încurajarea acestora de a se ajuta reciproc. Un dosar de membri, care ar ajuta alți membri a fost ținut și, în unele cazuri, fonduri necesare au fost puse deoparte pentru a angaja un vehicul de remorcare, dacă este necesar.
În Marea Britanie, Automobile Association (AA) (formată în 1905) și Royal Automobile Club (RAC) (formată în 1897) a oferit servicii de reparații a membrilor săi pe loc, sau o remorcare la un garaj local sau locuința șoferului în cazul în care se afla în apropiere (în toate cazurile o limită de 20 de mile).
Allgemeiner Deutscher Automobil-Club din Germania a început să ofere un serviciu similar in 1927. Automobile Association (AAA) și Automobile Association Canadian (CAA) au fost infiintate pentru a oferi servicii similare în țările respective. In multe dintre aceste asociații s-au înființat cluburi pe baza de membru pentru șoferii entuziaști timpurii; servicii pentru a asista membrii au fost introduse cândva mai târziu, cu crearea de o flotă de vehicule de asistență. În cazul Regatului Unit AA, acestea au fost în mod tradițional introduse înainte de introducerea de utilitare.
Când tehnologia de comunicare și disponibilitatea a fost făcuta practic, o rețea de cutii de telefon de urgență, plasate la intervale pe marginea drumului, a fost introdusa în unele țări. În ultimii ani, dreptul de proprietate pe scară largă de telefoane mobile a înlocuit nevoia de o rețea de telefon de urgență.
În unele zone, în special în Europa, există o asociatie de membri automobil subventionata sau sponsorizata de guvern, iar serviciul poate fi sub forma unei polițe de asigurare în loc de o taxă de abonament per membru.
Servicii pot fi, de asemenea, disponibile ca parte a serviciului asigurat de o societate de asigurare vehicul, sau alte companii a căror activitate principală este de a oferi astfel de asistență. Există multe astfel de companii de asistență rutieră privata din Statele Unite ale Americii. Cele mai multe pot oferi aceste servicii pentru o taxă anuală corect, fără a cere clientului de a fi un membru al unui mare grup de club cu motor.
Unii producători de automobile oferă, de asemenea, asistență rutieră pentru clienții lor, uneori gratuit pentru o anumită perioadă, după achiziționarea unui vehicul nou.