Un fapt de care se tine cont atunci cand se pleaca la drum cu un vehicul este posibilitatea de a realiza o tractare in caz de defectiune sau avarie. De aceea in cadrul unor anunturi tractari auto veti regasi informatii privind modalitatea si posibilitatea de tractare precum si siguranta pe care o ofera. Important in cazul tractarilor auto este faptul ca este o actiune legala si sigura, diferind, bineinteles, de la o forma la alta, tipul de tractare.
Inainte de a stabili solutia trebuiesc avute in vedere tipurile de tractare si unde si unde pot fi utilizate precum si cateva sfaturi care tin de facilitarea tractarii si nu incomodarea acesteia.
Top firme - anunturi tractari auto
Cele mai cunoscute tipuri de tractare sunt dupa cum urmeaza:
Camion cu troliu – utilizat pentru recuperarea vehiculelor dintr-un sant, peste un terasament sau orice loc din care vehicului nu poate fi accesat simplu. In trecut acest fel era cunsocut ca fiind cel cu carlig, insa cele noi sunt fie fie, altele cu rama pivotanta sau altele care folosesc tuburi telescopice actionate hidraulic.
Camion cu ridicare de roti – utilizat prin ridicarea fie a rotilor din fata (daca masina are tractiune pe fata) sau fie a celor din spate (daca are tractiune pe spate) prin intermediul unei tehnologii specifice. Aici intra si cele care actioneaza ca o macara, in cazul camioanelor medii si grele ridicand sasiul sau cadrul in locul rotilor.
Camion cu metoda integrata – care detine troliu si reidicare intr-o singura unitate. Este utilizat deseori in reasezarea vehiculelor sau preluarea masinilor parcate ilegal.
Platforma – spatele camionului este echipat cu un fel de “pat” care poate fi inclinat hidraulic pentru a permite vehicului sa se plaseze pe platforma principala prin forta proprie sau tras de un troliu.
Platforma cu lift – este un fel de brat care ridica vehiculele parcate ilegal, amplasandu le pe platforma.
Acestea sunt cele mai cunsocute aranjamente, tip, insa pot exista si variatiuni precum unitati de platforma care pot utiliza tehnologia de la un camion cu ridicare de roti, camion care poate recupera dar nu si recupera, etc.
In ceea ce priveste sfaturile amintim ca in primul rand, pentru a stabili la ce fel de tractare vom apela trebuie sa cunoastem capacitatea propriului vehicul dar si capacitatea de tractare a vehiculului care realizeaza tractarea. Daca, spre exemplu se depaseste greutatea minima a vehiculului venit sa tracteze se pot crea o serie de probleme in trafic, la tractiune si poate afecta vehiculul in cauza. Asadar, cunoasteti-va greutatea vehicului pe care doriti sa il tractati ca mai apoi sa puteti alege un tip de tractare in functie de capacitatea de tractare. In al doilea rand, o aplicatie a fizicii, distribuirea corecta si exacta a greutatii. Centrul de greutate trebuie sa fie scazut, iar mai mult de 50 din greutate sa fie in fata. Daca spre exemplu se amplaseaza o masina in partea inferioara a unei platforme, greutatea poate dezechilibra camionul ce tracteaza. In cazul remorcilor, iarasi si cu atat mai mult, distribuirea in partea inferioara face ca remorca sa se dezechilibreze cauzand probleme grave in trafic, precum si rasturnare. In al treilea rand, luminile trebuiesc sa fie functionale si utilizate corect, atat la vehiculul care realizeaza tractarea cat si la cel tractat.